Nowy lokomotyw manewrowy PKP Cargo już w eksploatacji

Lokomotywy manewrowe

PKP Cargo, polski państwowy przewoźnik kolejowy, odebrał nową lokomotywę manewrową. Lokomotywa manewrowa klasy EU44-1 z napędem spalinowo-elektrycznym została zbudowana przez lokalnego producenta. PKP Cargo obsługuje większość sieci kolejowej w Polsce, a usługi koncentrują się na wschodnich regionach kraju. Spółka jest również odpowiedzialna za zarządzanie usługami na większości własnych dworców oraz świadczenie usług dworcowych innym operatorom na dworcach, którymi bezpośrednio nie zarządza. Więcej o nowej lokomotywie manewrowej PKP Cargo przeczytasz tutaj.

Opinie o nowym lokomotywie manewrowym PKP Cargo

Lokomotywa manewrowa PKP Cargo klasy EU44-1 to nowoczesna maszyna zaprojektowana z myślą o rosnącym zapotrzebowaniu na usługi manewrowe. Posiada jednostkę napędową o mocy 1 360 kW i prędkość maksymalną 60 km/h. Lokomotywa została zaprojektowana do wykonywania manewrów w stacjach towarowych, ale jest również wykorzystywana do lekkich przewozów towarowych oraz przewozu samochodów pomiędzy stacjami i obiektami przemysłowymi.

Charakteryzuje się pełną automatyzacją pracy, w tym zdalnym sterowaniem przez operatora. Oprócz nowoczesnej technologii lokomotywa wyposażona jest w wydajny sprzęg oraz przestronny pokład wagonowy. Pokład wagonów posiada bramę rolowaną, co umożliwia załadunek i rozładunek jednostek transportu samochodowego bez konieczności używania ramp. Pojemność pokładu wynosi 1.917 litrów. W maszynie zastosowano również szereg rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo i ergonomię.

pkp cargo lokomotywa opinie

Wyniki testów nowego lokomotywu manewrowego PKP Cargo

Lokomotywa manewrowa PKP Cargo klasy EU44-1 przeszła szereg testów, w tym jazdę wytrzymałościową na własnym torze testowym. Test miał na celu potwierdzenie osiągów maszyny pod względem mocy silnika, siły pociągowej, sił bezwładności i innych parametrów użytkowych. Osiągi maszyny w pełni spełniły oczekiwania. Wyniki testów zostały następnie zweryfikowane przez producenta w Nowym Sączu. Lokomotywa manewrowa PKP Cargo klasy EU44-1 jest obecnie wykorzystywana do prac manewrowych w Warszawie.

Pierwszy test nowego lokomotywu manewrowego PKP Cargo

Pierwszy próbny przejazd maszyny odbył się na torach stacji kolejowej Warszawa Nowa. Lokomotywa była testowana na torach, po których poruszają się pociągi pasażerskie obsługujące stację. Przejazd miał na celu potwierdzenie, że maszyna spełnia wszystkie normy eksploatacji na torach, na których świadczone są usługi pasażerskie. Pierwszy test służył również sprawdzeniu poprawności działania systemów bezpieczeństwa lokomotywy.

24-09-2022 / user1

Rola maszynisty w kolei

Maszynista dba o to, by pociąg dojechał według rozkładu do wyznaczonego miejsca. Jest to niezwykle odpowiedzia

Czytaj więcej #
20-09-2022 / user1

Lokomotywy – rodzaje i historia

Lokomotywy to maszyny, które mogą wzbudzać podziw. Są to ciężkie sprzęty o potężnych silnikach, które są wstan

Czytaj więcej #
07-09-2022 / user1

Budowa lokomotywy

Jak zbudowana jest lokomotywa? To specjalistyczna maszyna, która bazuje na wiele elementach. Znajdziemy tutaj

Czytaj więcej #
06-09-2022 / user1

Jak działa transport kolejowy?

Jak działa transport kolejowy w Europie? Transport kolejowy jest ważną gałęzią transportu lądowego w

Czytaj więcej #
01-09-2022 / user1

Lokomotywy towarowe - nowoczesne rozwiązania

Transport towarów odbywa się nie tylko przy pomocy transportu morskiego czy powietrznego. Co więcej, nie jest

Czytaj więcej #